Saab 9-5 1.9 TiD
Anita/forrás: Auto Bild 2006. január/ 2006.05.17. 13:39
Négy éve a 9X tanulmánytervvel jelezte új irányvonalát a Saab. Az új 9-5 ettől a koncepciótól örökölte arcvonásait.
Erős karakterre van szüksége annak, aki helyt akar állni a felső-középkategóriában. Nem rejtőzködhet, hanem öntudatosan ki kell állnia a rivaldafénybe. A szerény 9000-es, és 1997-ben a visszafogott 9-5-ös volt hivatott képviselni a Saab-ot a nagyok között. Mostantól azonban megváltoznak az eddigi hagyományok...Az új Saab 9-5-ösnek sokkal bátrabb a fellépése mint eddigi elődjeinek.
Nyoma sem maradt az aprócska hűtőrésekkel szétszabdalt frontnak, immár vastag krómlécekkel keretezett nagy nyílások és letisztult vonalak határozzák meg az autó elejét. Dögös hatású lett az autó új hátulja is. A kombi hátsó lámpái nagyfokú hasonlóságot mutatnak ugyan a Mercedes-Benz E-osztály T-modellével, optikailag azonban jól illenek az összképbe. A motorok is fejlesztve lettek, az ismert erőforrások (2.0t: 150 LE, 2.3t: 185 LE, és 2.3T: 220 LE) mellé átdolgozott, a korábbinál tízzel több, azaz 260 lóerőt teljesítő 2.3-as Turbo sorakozott fel. Kivették a programból az eddigi dízelt, melyet a 9-3-ban bevált, 150 lóerős 1.9 TiD-vel helyettesítettek. A nagyobb 9-5-ben persze érezhető, hogy súlyosabb tömeget visz, mégis jó összbenyomást kelt, ráadásul szériában tartozik hozzá a koromszűrő. Jövőbe mutató a Bio-Power technika, amelyet a 2.0t motorú 9-5 modellben állítanak csatasorba. 30 lóerőnyit izmosodott, most 180-at ad le, s önműködően alkalmazkodik benzin és etilalkohol tetszőleges arányú keverékéhez. Noha hiányzik még a kúthálózat, a Saab 2006-tól úttörő szerepet játszik a megújuló energia használatában. Az ár 30 450 eurónál kezdődik.
A lengéscsillapítók, a rugózás és a stabilizátorok áthangolásával javítottak a menettulajdonságokon: most már jobban magukénak érzik az autót a sportos beállítottságú vezetők, mégsem kell lemondaniuk a komfort nagy rászáről. Odabenn új, jól leolvasható műszerek és túlnyomórészt fekete, nemes hatású anyagok fogadnak, az infotainment berendezés és a klímaszabályozás pedig tökéletesített kezelőfelületett kapott. A középkonzol a vezető felé fordul, s a gyújtáskapcsoló maradt a váltókar mögött. Jobbításra vár még a kényelmes ülések nagyon magas helyzete, valamint az, hogy tengelyirányban nem állítható az új volán.
|